הערב נערך עוד מפגש של פל"א – פורום למידת א.נשים.
מקום המפגש של עצמאים/ות בתחום משאבי אנוש: יועצים/ות ארגוניים וניהוליים, מאמנים/ות לסוגיהם, יועצי/ות קריירה, א.נשי הדרכה, גיוס ומשאבי אנוש.
המפגש הועבר ע"י אפרת נגב ( EEfrat Negev) שהעבירה אותו עם הרבה ידע, תרגול והנאה מרובה ביום האהבה.
נושא המפגש הפעם היה על הקשר בין הקשבה אפקטיבית לשיפוטיות
מה הקשר בין הקשבה אפקטיבית לשיפוטיות?
כיצד מפתחים את מיומנות ההקשבה באופן שמחולל שינוי ומייצר WIN WIN לשני הצדדים למקשיב ולדובר ?
האם כאנשי מקצוע אנחנו מיישמים "walk the talk" את מה שאנו מלמדים?
האם אנחנו רואים את העולם באותם משקפיים?
כיצד מייצרים שיחה עם הקשבה אפקטיבית שתייצר פתיחות וקרבה?
מדוע הקשבה כל כך מהותית להנעה ולהתקדמות?
כאנשי מקצוע אנו נדרשים לסייע לנועצים שלנו או לכל אדם בסביבתינו לפתח את כישורי ההקשבה והניהול – הדרך הכי נכונה לעשות זאת, כפי שאנו מלמדים היא לתת דוגמא אישית.
איך מפחיתים שיפוטיות/ציניות?
1. מבינים שזה טבעי וכולנו עושים את זה
2. שואלים את עצמנו: האם זה מקדם או בולם?
3. שואלים את עצמנו: האם הבנתי את הסוגיה/המסר?
4. מבינים שהקשבה נעשית עם הטייה להחליף רגש אחד ברגש אחר.
5. מזהים את סרגלי הערכים שלנו.
6. מבצעים ZOOM OUT ושואלים את עצמנו: האם זה קשור אליו (מעביר המסר) או אלי?
כללים להקשבה אפקטיבית:
• להיות מרוכז בדובר ובנושא
• לשים לב לשפת הגוף ולטונציה
• לא לקטוע את דבריו של הדובר
• לשאול שאלות
• לשמור על קשר עין
• לא לשפוט
• הקשבה פעילה – הנהון, הסכמה
• שאילת שאלות הבהרה בעת הצורך
• שיקוף – חזרה על המסרים העיקריים
• מקום שיחה מתאים, טלפון בצד
למדנו, הקשבנו, שיחקנו, אכלנו, הבענו אהבה… ובשביל זה באנו 🌺🌺🌺