
האם כשלון (נקודתי) יכול להיות הצלחה

אני זוכר היטב עד היום, פגישה שיזמתי עם לקוח (לפני כעשרים וחמש שנים), שרציתי לעבוד איתו והחלטתי שאני רוצה לפגוש אותו על מנת להתחיל לעבוד איתו ולפתח יחסי ספק – לקוח.
בסיומה של הפגישה שנערכה ליד מגדל שלום בת"א, הלכתי לרכבי החונה כשלוש דקות והרהרתי על הפגישה. הבנתי שהפגישה לא הצליחה, לא השגתי את מטרת הפגישה ולא נעבוד ביחד על אף רצוני המוקדם. אך גם, הבנתי שאני טעיתי בדרך ניהול/ביצוע הפגישה ולא הגעתי לליבו של הלקוח ולשכנע אותו שאני יכול לתת פתרון טוב למה שהוא חיפש (אף שאני הייתי בטוח בכך לפני הפגישה ולאחריה). פשוט לא הייתי במיטבי בפגישה. 

אבל, כשנכנסתי לרכב לנסוע חזרה למשרדי הייתי מרוצה מאד ואפילו מאושר! פתאום "נפל לי האסימון". (יש שקוראים לזה "הארה"). נכון שמטרת הפגישה מבחינתי לא הושגה. אך הבנת הטעות שלי, הוצאת הלקח לעתיד – היו שווים מבחינתי הרבה יותר. יש עוד הרבה לקוחות בשוק, אך אין הרבה הזדמנויות ללמידה אמיתית מפגישת מכירה שגויה! והלקח הזה צרוב בי ומעודד אותי, עד כדי כך שאני זוכר עד היום היטב, אם שם הלקוח, את מיקום הפגישה, מיקום חניית הרכב ובמה טעיתי. גם היום – עשרים וחמש שנים מאוחר יותר. זו היתה מבחינתי "פגישה מכוננת" וטוב שהיתה, טוב שטעיתי וטוב שלמדתי מיידית מהטעות. יש כאלה שאומרים, שההצלחה הכי גדולה היא ללמוד ולהפיק לקחים מחוסר הצלחה. 





והסיפור האמיתי הזה מעביר אותי לסיכום השנה האזרחית, שהיתה אצלי מעט פחות טובה משנת 2021 שהיתה השנה הטובה ביותר בעשרים וחמש שנות העסק/החברה שלי. הרבעון האחרון של 2022 היה פחות טוב וכששוחחתי לפני כשבוע עם הרוא"ח שלי על הסיכום השנתי הצפוי והבנתי שהמספרים השנה מעט פחות טובים מהשנה שעברה, הפריעה לי תחושת החסר לעומת השנה הקודמת. אך תוך כמה ימים הבנתי איפה טעיתי והוצאתי מסקנה ולקחים שילוו אותי לקראת 2023 המתחילה.
ואם לפני עשרים וחמש שנה, הכשלון הנקודתי בפגישה הפך להצלחה, הרי שגם כעת (אני מקווה ומניח) שהכשלון הנקודתי יהפך להצלחה. וכמובן שאפשר לאמר שזה לא בדיוק חוסר הצלחה, אך מטרה מסויימת לא הושגה.
ולך, יש כשלון נקודתי שהפך להצלחה
