
מיומנו של קורא קורות חיים מיומן – פרק 2:
אני קורא אלפי קורות חיים מידי שנה. חלקם בעת מיון מועמדים לחברות וחלקם בעת יעוץ לשיפור הקריירה. במסגרת זו, אני פוגש קורות חיים מצויינים, טובים, בינוניים וגרועים.
הפעם רציתי לספר על מצבים שאני מוצא שבהם מסרים חשובים ביותר – אינם נמצאים בקורות החיים!



• מנהל שעובד כבר 7 שנים בתפקידו האחרון, לאחר כחמש עשרה שנות נסיון קודם בתפקידים אחרים. והוא כותב על תפקידו האחרון: "סמנכ"ל בחברת .XXX (פרטים בראיון)". ובכן, חוסר מידע כזה ממש עלול לגרום שהמועמד לא יקודם לשלב הבא. התפקיד האחרון הוא החשוב ביותר והרלבנטי ביותר לתפקיד הבא. לא משאירים מידע חשוב שכזה בצורה מעורפלת ובעצם – לדמיונו/ה של הגורם המגייס.ת – קורא.ת קורות החיים! 



• מנהל.ת תיקי לקוחות בחברה מסויימת שמציינת בקו"ח שהיא "עובדת מול לקוחות ומול גורמים שונים בחברה, מכניסה הזמנות למערכת…" ובראיון אישי, מתברר לי שהיא גם סוגרת עסקאות, מאתרת לקוחות חדשים, מנהלת משא ומתן מסחרי…. נאלצתי ממש לנזוף בה: איך הקורא צריך להבין מידע שכזה!? מדוע מידע שכזה לא מופיע בקורות החיים במקום הרלבנטי!? 



אני נפגש עם הרבה מועמדים/ות שמשקיעים זמן רב ואפילו משלמים כסף רב להכנת קורות חיים מעוצבים, מרשימים (חיצונית), אך לעיתים התוכן לקוי והמועמד.ת אפילו לא ידע על כך שזו הסיבה שלא יזומן לראיון!
אז, העיצוב והניראות – חשובים! התוכן והניסוח – הרבה יותר
