157814839_3757217167707129_7221182860580571934_n

כולנו חווים ירידה משמעותית בפעילות, וזה די מובן והגיוני.
רציתי לשתף בהתמודדויות שאני חווה כעת, ממש בימים אלה.
לקוחות מקפיאים כל גיוס "עד שהמצב ירגע". וזה נשמע הגיוני מאד.
יחד עם זאת, ישנם לקוחות שמבינים שכאשר מחפשים מועמד/ת קשה לאיתור, הרי שכאשר נמצא מועמד/ת כזה – אסור לדחות את ההזדמנות. גם אם זה אומר – לסגור עם המועמד בשבוע – שבועיים הקרובים (לקראת פסח), להאריך את תקופת ההודעה המוקדמת עד התחלת העבודה בפועל, והנה אנחנו בחודש מאי ואפילו ביוני. ולפתע זה נשמע פחות מפחיד…ותקופת לימוד וחפיפה – ואז שעון הזמן מתרחק עוד יותר.
ואז התפקיד שלנו הופך (גם) ליועץ/מרגיע/מאמן/מוביל דמיון מודרך… ו"לחלום עם הלקוח ביחד" על התקופה שאחרי משבר הקורונה שבא הוא או היא – יהנו מעובד "מוכן ומבושל" טוב.
הרי ברור שהתקופה הקשה תעבור. והנה יש לחברה/ללקוח הזדמנות להכין את עצמם לתקופה שאחרי. כפי שאמר לי היום סמנכ"ל מכירות שקטע אותי כשאמרתי לו: "אז כרגע ממתינים עם הגיוס"?
"ממש לא! (הוא קטע אותי בנחישות והתלהבות). "אני מכין כעת את הצוות לתקופה שאחרי הקורונה. מסמן לקוחות, תחומים חדשים, הדרכה על מוצרים וכמובן – שדרוג כ"א בצוות".
אז מי אמר שאין אתגרים מעניינים גם בתקופה הנוכחית!?