מצורפות לעיונך כמה תפיסות עולם בנושאים שונים שאספנו בשנים האחרונות ממנהלים/ות במשק הישראלי ומנהלים/ות בעולם.

על בהירות – בעולם של אי-בהירות.

הקיץ עושה סימנים של "סוף עונה" ורוחות של אי-בהירות שוב באוויר.
אי-בהירות במצב העולם, בעמידות מעמד הביניים, בביטחון ובכלל.
בעולם גלובאלי, שבו בעצם אין למוצר של חברה כלשהי – יתרון משמעותי ותמיד יהיו מתחרים שייצרו
מוצר דומה בעלות דומה, הרי שההבדל בין החברות יהיה רק באיכות עובדיה!
במחקר גדול שנערך, מתברר שכ- 40% מתחלופת העובדים, קשורה בבעיית גיוס העובד/ת. דהיינו –
זה לא העובד/ת המתאימ/ה למקום המתאים…
הקשר בין: גיוס איכותי = עובדים איכותיים = ארגון מצליח – מהווה בהירות בעולם של אי-בהירות.
אספתי לך כמה התייחסויות של מנהלים/ות במשק הישראלי,

בנושא: גיוס עובדים/ות, שמהווים כלי מרכזי להצלחת העסק וליתר בהירות.

"חפשו עובד שאולי יעשה טעויות, אך לא יחזור על אותן טעויות פעמיים.
בנו הנהלה וצוות מאנשים שונים זה מזה באופיים ודרך חשיבתם".
איתן רוב– מנכ"ל קבוצת ניסקו-ארדן
 
"שיחה מעמיקה על התחביב של המרואיינ/ת, היא מראה הנותנת הבנה מצויינת על האישיות, ומאפשרת למידה על יכולתו של המועמד להתמודד במסגרת התחביב השני המיועד לו (העבודה)".
יורם ויצמן –מנהל משאבי אנוש הארגז-טכנופח.
 
"בעולם של שינויים ומשברים – נעדיף לבחור מועמדים בעלי גמישות ויכולת הסתגלות לשינויים בארגון מחד ובעלי אמונה עצמית בעצמם – מאידך".
ניר גביש– מנכ"ל חברת טראנסאלקטריק.
 
"הבנת הנזק הפוטנציאלי, הפכה את נבואתם של מומחי הגיוס לפרמטר חשוב ביותר. על כן, מחובתם של אנשי הגיוס להתנהל מתוך חשיבה עסקית ולשלבה בצרכים הארגוניים".
רווית לב– מנהלת משאבי אנוש פלקסטרוניקס.
 
"לכל עובד ניתן בנקל למצוא מחליף, אולם קשה ומורכב מאד למצוא לו תחליף.
לכן לא להתפשר רק על השלמת המשבצת החסרה, אלא להתעקש על השלמת החוסר האיכותי שנוצר בגינה".
מושיק בן נון– סמנכ"ל תפעול קראוס תעשיות.
 
"רוב התשובות לשאלותי, נמצאות בין השורות ונתמכות בין השאר בשפת הגוף של המועמד. לכן אני ממליצה על הקשבה, הקשבה ועוד הקשבה".
ליאת גולן-הרץ– מנהלת משאבי אנוש אדקו טכנולוגיות.
 
"חיפוש "הברק שבעיניים" בתהליך הגיוס, מהווה מרכיב משמעותי להבין שהמועמד יהיה מסוגל – ללמוד תחום חדש, לעמוד באתגרים וביעדים ורוצה באמת את התפקיד והחברה".
גדעון קרן– מנהל חברת אנשים – זה תוצאות!
 
"עדיף לגייס סוס מרוץ פראי מאשר חמור עצל".
אריה לאור– מנכל חברת GREENKOTE.

שפר/י את תהליך גיוס העובדים בחברתך, ותראה/י איך נוצרת לך בהירות – בעולם של אי-בהירות.

בהצלחה,

גדעון קרן והצוות

הכרת תודה בתחום הניהול ומשאבי אנוש

אולי זה האביב שנמצא בפתח, אולי זו הפריחה בחוץ, אולי זו ההרגשה שתקופת המשבר די מסתיימת ואולי זו ההרגשה שאפשר לעשות עסקים למרות הרוחותהרעות בחו"ל.
זה הזמן לדעת להכיר תודה לסובבים אותנו ולראות צדדים אחרים וטובים שלא תמיד מצליחים לראותם.
את היתרונות של הכרת התודה – אספתי עבורך. אם תפיק/י ותממש/י משהו מאוסף זה – אשמח מאד.

"הכרת תודה היא הסמן הפנימי של הלב, המורה שסה"כ כל המתנות שקיבלנו עולה על סה"כ כל הדברים שנתנו תמורתן".
האנציקלופדיה הבינלאומית לאתיקה.
 
"הכרת תודה היא חובה שיש למלאה, אך לאיש אין זכות לצפות לה. מתנה אינה מתנה כשמתלווית אליה ציפיות לגמול".
רוסו.
 
"מכל הרגשות האנושיים, יש רגש אחד שאחראי יותר מכל אחר לנוכחותו או להיעדרו של לחץ: רגש הכרת תודה".
האנס סליי– מומחה עולמי למצבי מתח ולחץ.
 
"הכרת תודה יכולה להפוך את הארוחה שלך למשתה, את הדירה שלך לבית ואותך זר לידיד".
מלודי ביטי– סופרת.
 
"אל תקלקל את מה שיש לך ע"י השתוקקות למה שאין לך זכור שמה שיש לך עכשיו, היה פעם אחד הדברים שהשתוקקת אליהם".
אפיקורוס
 
"שימוש בהכרת תודה, הוא כלי ניהולי מהמדרגה הראשונה, ששימוש בו מעלה מוטיבציה והשקעה ומשפר יחסי אנוש ועבודה בצוות".
גדעון קרן
 
"הכרת תודה היא שמאפשרת לנו לקבל, והיא שמדרבנת אותנו להעניק ולגמול על כל הדברים הטובים שניתנו לנו. בקיצור, הכרת תודה היא שמאפשרת לנו למצות את הפוטנציאל האנושי שלנו במלואו".
"להיות מכיר תודה פירושו להרשות לעצמך להיות בעמדת מקבל – להרגיש אסיר תודה ולהיות מודע לתלותך באחרים".
פרופ. רוברט א. אמונס– חוקר בנושא פסיכולוגיה חיובית והכרת תודה.

ברגשי הכרת תודה, על שהרגשתי בנוח לשלוח לך ברכה זו.

גדעון קרן

רעיונות יישומיים - לעצמך

חלק מהעוצמות שלנו במישור העסקי והתעסוקתי, כרוכים ישירות להצלחותינו במישור האישי ולדרך שבה אנו מתייחסים לעצמנו.
לקראת ראש השנה הקרב ובא, רציתי לשתף אותך בכמה רעיונות לחיים טובים יותר, ביחסים שבין חיי העבודה לחיים האישיים.
כדאי לזכור כי מימוש אחת או יותר מרעיונות אלה – תביא לך הרגשה טובה יותר, הצלחות מרובות והתייחסות חיובית מאד כלפי עצמך וסביבתך.
וזה כדאי לך!

  • נא לא לשכוח את עצמכם! הקדש כל יום לפחות 15-20 דקות לעצמך ועשה דברים שעושים לך טוב. (לשבת בבית קפה, לשוחח עם חבר טוב, לקרוא עיתון, ועוד).
  • זמן לעצמך מציאות! תחלום יותר גם כשאתה ער.
  • למד מהטובים ביותר! תבלה יותר זמן עם אנשים בני 70 ומעלה או בני 6 ומטה.
  • מוסיקה לגוף ולנשמה. חצי שעה של האזנה למוסיקה ביום תורמת להפחתת הלחץ, דבר המשפיע על בריאות הלב ושמירה על רמת כולסטרול תקינה.
  • חיוך זה גם ספורט. כאשר אנחנו מחייכים, אנחנו שמחים, אבל לא סתם: השרירים הנמתחים לחיוך, גורמים לשחרור חומרים במוח הגורמים למצב רוח טוב.
  • אינך חייב לצאת מנצח בכל ויכוח. אפשר גם להסכים על אי הסכמה.
  • פחות חשוב מה אתם אוכלים. היה מודע למה שיותר חשוב – מה "אוכל" אותך?…
  • מומלץ להרבות באמירת המילה: תודה. היא קצרה, קלה לביטוי והשפעתה רבה – עליך ועל הסובבים אותך.

בהצלחה לך,

גדעון קרן

צמיחה בעתות משבר

שנה של משברים שונים עברה עלינו: בעסקים, בתעסוקה, בפרנסה ובפנסיה.
אך כעת כשהאביב מגיע, עולה הרצון לחשוב מחשבות ב"אנרגיות חיוביות" ובעיקר ללמוד מנסיונם של אחרים.
כדי שגם את/ה תעשה צעד אחד קדימה – בעסקים שלך ולפרנסה שלך,
אספתי עבורך כמה מתפיסות העולם והרעיונות של כמה מלקוחותי – מנהלים מצליחים במשק הישראלי, המובילים ארגונים ומערכות עסקיות בעתות משבר – לכיוונים מצליחים!
הכל בנושא של יציאה מתקופת משבר.

בחר/י לך רעיון אחד מתפיסות העולם המופיעות כאן ותראה/י איך גם את/ה צומח/ת – גם מעתות משבר.בהצלחה!

"תקופת משבר משולה לשדה רקפות בחורף – פריחת מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות. שלא כמו הרקפות, הן תשמחנה אם תקטוף אותן."
דודי רובינשטיין– מנכ"ל חברת IES– ניסקו.
 
"ללא פיטורי עובדים וקיצוץ בשכר, גיבשנו יחד "חבילת התייעלות" שאפשרה לחברה לצלוח בהצלחה את המשבר ועם עובדים חדורי מוטיבציה להצלחה."
ניצן כהן– מנכ"ל ארד דליה.
 
"יציאה מתקופת משבר נעשית בהצלחה, לאחר התמודדות עם תסריטי המשבר האפשריים ודרכי הפעולה בכל תסריט. (ממש כמו מבצע צבאי), תוך לימוד ממשברי העבר והתאמת התהליכים הארגוניים למציאות המשתנה סביבנו".
שי האס– מנכ"ל רוטל תקשורת.
 
"הגדולה של מנהיגות בעת משבר, היא להמשיך לרוץ קדימה במלוא הכח כמו בזמנים הטובים ביותר! ברמה העסקית – בניהול העסקאות ובנחישות בהעברת התקשורת והמסרים ללקוחות בעצמך. וגם ברמה הפנים ארגונית – של שיקום המורל ורוח הלחימה.
אילן יהושע– מנהל החטיבה העסקית נורטל ישראל.
 
"במיוחד בתקופה קשה, זה הזמן להקפדה יתירה על ביצוע התהליכים הנכונים, כפי שתכננת בעבר (או בהווה). לא "למצמץ" מול כל קושי ובעיה ולא לראות בעיה שקיימת או נוצרת כשינוי חוקי המשחק והסביבה העסקית".
גדעון קרן– יועץ למשאבי אנוש ומכירות ומאמן.
 
"זהה את הפניה. בכניסה – האט וביציאה – האץ" (תן גז).
יורם נוימן– מנכ"ל אמת פתרונות OEM.

תקופה של אי-ודאות!

האם להיכנס למגננה "עד יעבור זעם"? האם זה הזמן לחזק קשרים עם לקוחות קיימים? או לעשות מאמץ גדול לגייס לקוחות חדשים לחברה? האם לקצץ בכח האדם? או לשמר את כח האדם ולנצל זמן להדרכות? האם לחשוש מהצפוי? או לשמוח שמתחרים חלשים – ימצאו את עצמם מחוץ למשחק?

בכל מקרה, די ברור שזוהי שעה של הפעילות היצירתית והבלתי שגרתית!

זהו גם זמנם של המנהלים הטובים באמת!

בתהליך הבדיקה שאני עושה עם לקוחות, אספתי למענך כמה תפיסות עולם ורעיונות של מנהלים/ות מצליחים/ות במשק הישראלי, בנושא: התמודדות בעידן של אי-ודאות.

  • "הדלק פנסי ערפל, נהג בזהירות – אבל אל תפסיק לנוע. כדי שכשיתבהר – לא תמצא את עצמך הרחק מאחור".
  • פיני יצקן– מנכ"ל חברת וייסבורד.
  • "מיקוד האסטרטגיה והעובדים בפעולות המביאות תוצאות – בהתאם ליכולות העובדים".
  • אלי הדר– סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת הנדסת הספק.
  • "יצירת עסקים בתקופת אי-ודאות, מתחילה בהקדשת זמן ללמוד,בהשבחת תהליכים ואנשים ועשיית סדר בתהליכי עבודה ובמלאים"
  • ענת ל. ברשדסקי– סמנכ"ל מכירות בחברת יעל פתרונות תוכנה.
  • "אי ודאות עלולה להוביל לשמרנות; שמרנות מובילה לקיבעון; קיבעון מוביל לכישלון. בתקופת אי-ודאות, יש לחדד את החושים, לזהות הזדמנויות ולבנות תשתיות לעתיד טוב יותר".
  • אייל סייר ניצן– מנכ"ל ארדן תעשיות חשמל.
  • "בתקופה כזו, יש לשמור על האנשים, היכולות והידע שלהם – כי מחר תזרח השמש ונצטרך אותם".
  • יורם נוימן– מנכ"ל עדיף מחשבים.
  • "יש לדאוג לאווירה ארגונית טובה, שתאפשר מימוש הפוטנציאל המכסימלי של כל אחת ואחד בארגון. הדבר ישפיע על מעגל הלקוחות – במיוחד בתקופה כזו".
  • אורית עוז-ארי– מנהלת שיווק ומכירות בחברות.
  • "בעידן אי-ודאות, לא צריך תמיד להגיע לשלמות (שגוזלת זמן ומשאבים), אלא להיות אפקטיביים בזמן נתון".
  • גדעון קרן– יועץ לחברות ומאמן.
קח/י לך רעיון אחד ויישמ/י אותו בסביבת העבודה שלך. הצלחתך תסב לי שמחה גדולה!

על הצלחה

מי לא רוצה להצליח?

יש שמגיעים להצלחות גדולות ויש שמגיעים להצלחות קטנות.

כשחשבתי על המצליחנים הגדולים, ניסיתי לחפש – היכן עוברות הדרכים להצלחות? והחלטתי להביאן בפניך – בדרך להצלחה גדולה שלך!

· הצלחה – היא היכולת לעבור מכישלון אחד לאחר, ללא לאבד את ההתלהבות.
סר וינסטון צרציל.
 
· כשאני קורא על חייהם של אנשים דגולים, אני מבין שראשית הם ניצחו את עצמם. כולם נתנו עדיפות למשמעת עצמית.
הארי טרומן.
 
· קביעת מטרה נמוכה מידי והשגתה – מסוכנת לנו יותר מקביעת מטרה גבוהה ואי השגתה.
מיכאל אנגלו.
 
· אם גיליתי תגליות חשובות, ניתן לייחס אותן לקשב ולהקשבה סבלנית– יותר מאשר כל כשרון אחר.
אייזיק ניוטון.
 
· התהילה הגדולה בחיים אינה נעוצה ביכולת שלא ליפול, אלא ביכולת להתרומם לאחר כל נפילה.
נלסון מנדלה.

· מכשולים הם הדברים המאיימים כשאדם רואה כאשר הוא מסיר את מבטו מהיעד. הנרי פורד.

· גאונות והצלחה היא אחוז אחד השראה ותשעים ותשעה אחוז הזעה.
תומס אלווה אדיסון.

כשרון טבעי של מצליחן – קשה לפתח. אך יש באפשרותך לפתח את התכונות הנדרשות בדרך למעלה.

בהצלחה!

החיים הניהוליים על פי נח

כמה דברים שלמדתי מסיפור תיבת נח והמבול:

1.השאר\י בכושר!

נח התבקש לבצע משימה ענקית כשהיה בן 600 שנה.

2.תכנן\י מראש!

נח התכונן למבול ובנה תיבה – הגנה מבעוד מועד.

3.מהירות לא תמיד מקנה יתרון!

החלזונות נכנסו ויצאו מהתיבה – בדיוק כמו הנמרים.

4. כשאת\ה במתח –הרשה\י לעצמך לצוף קצת –עד אחרי המבול.

5.מקצוענות – אינה תמיד תנאי להצלחה!

את התיבה בנה והשיט חובבן. את הטיטניק בנו והשיטו מקצוענים.

6.שמור\י על אופטימיות!

אל תתרכז\י בסערה, אלא בקשת שמחכה לך אחריה.

דברים שמעבר ליכולת

לקראת השנה החדשה – המתקרבת ובאה, רציתי להסב את תשומת ליבך, שלא כל ההצלחות הן תוצאה של יכולת אישית גבוהה או כשרון מולד.
הצלחות רבות הן תוצאה של רצון עז, התמדה ונחישות, וידע נרכש (מכשלונות ומהצלחות).
להלן כמה מסקנות שהסיקו אנשים מצליחים:
 
* רצון חלש יוצר הצלחות חלשות! בדיוק כמו שאש מועטה יוצרת חום מועט!
נפוליאון היל
 
* כל ההתחלות קשות, אך קשה מהן היא ההתמדה!
ח.נ. ביאליק
 
* זה די פשוט: ללא אחריות אישית – לא ייתכן החופש!
ניוט גינגריץ'
 
*אין התקדמות בחיים ואין הישגים – ללא מחיר!
גיימס אלן
 
* המקום היחיד בו הצלחה קודמת לעבודה הוא המילון!
וידאל סאסון
 
* כשלון הוא הצלחה, אם לומדים ממנו!
מלקולם פורבס

* ידע אינו מספיק – יש להשתמש בו!
* רצון אינו מספיק – יש להוציאו אל הפועל!
גיתה
* רעיונות יפים – אינם מספיקים, יישום אחד מהם – יקדם אותך אל ההצלחה!
גדעון קרן

רעיונות ניהוליים – יישומיים ומצליחים:

רציתי ליידע אותך בכמה תפיסות עולם ורעיונות יישומיים, של מנהלים מצליחים במשק הישראלי. אם תשתמש\י בחלקם – אולי הפסח הזה יהווה עבורך "מקפצה עיסקית".

ואם כך יהיה – אשמח בשמחתך!

"דאג\י להקיף את עצמך באנשים טובים ומוכשרים לפחות כמוך. ראה\י בכושרך להנהיג אותם – את הערך המוסף שבך".
דודי רובינשטיין – מנכ"ל חברת IES סוכנויות אלקטרוניקה.
 
"מנהל טוב, הוא מנהל שמפתח ומנצל מעצמו 90% כישורי ייעוץ, דיפלומטיה ופסיכולוגיה ו – 10% טכנולוגיה".
משה רנץ – מנכ"ל חברת ארדן קונטרול-טק.
 
"יש לטפח את הקשר ומערכת היחסים עם ספקי החברה, תוך יצירת מחויבות ונאמנות – בדיוק כמו עם עובדי החברה הבכירים ביותר".
עופר גל – מנכ"ל חברת הדיה.
 
"כשניתן לייצר כל דבר, בכל מקום ויותר בזול – קטנה חשיבותם של משאבי המיכון והנכסים הקבועים. ה"מותג" הוא הנכס האמיתי שנשאר".
עמי ארביטר – מנהל שיווק חברת ליפסקי.
 
"על החברה להוות תמיד מקור אתגר מקצועי לעובדיה. העובדים והסביבה העסקית – מעריכים זאת מאד".
אורנה נחושתן –COO חברת אורעד מערכות הייטק.
 
"המוטיבציה, מתחילה בחזון משולב בתכלית".
אורי בן חור – יו"ר חברת SEA OF LIFE .
 
"אחת ממטרות השיווק, הינה בניית המותג (דימוי, זהות, איכות וייחודיות) –במוח הלקוח. הפרסום, הקד"מ ויחסי הציבור הם לעזר בלבד".
משה בן ישי – מנהל השיווק בחברת פלב"ם.
 
"מנהל\ת: הקף עצמך ב"סוסים דוהרים" ולא ב"חמורים עצלים".
הסוס – הינו קשה לשליטה ולבקרה ולפעמים בועט, אך הוא דוהר. החמור – הוא איטי וממושמע, אך צריך לגרום לו שיזוז".
גדעון קרן – יועץ למערכי מכירות ולמשאבי אנוש.

איך יוצרים שנה טובה?

"שנה טובה" – לא באה מאליה!

"שנה טובה" – עושים, יוצרים, מנסים להשיג. איך?

להלן כמה הצעות ורעיונות משמעותיים ויישומיים, שאנשים חשובים הציעו – והשיגו הישגים ושנים טובות.

קח\י לך רעיון אחד – והשתמש\י בו ותתברכ\י בשנה טובה יותר!

ואם כך יהיה – אשמח בשמחתך.

· "צירוף מקרים", הוא הצורך של אלוהים להישאר אנונימי.
אלברט איינשטיין.
 
· התרחק מאנשים שמזלזלים באמביציות שלך. אנשים קטנים נוהגים לעשות כך. אנשים גדולים – גורמים לך להרגיש שאין סיבה שלא תהיה כמוהם.
מארק טווין.
 
· אי אפשר לנהל אנשים. משאבים אפשר לנהל, אבל אנשים צריך לתעל.
ה. רוס פרו
 
· "נסיון" הוא השם שכל אחד נותן לשגיאותיו.
אוסקר ויילד.

· אני לא יודע את המפתח להצלחה, אך המפתח לכישלון הוא לנסות לרצות את כולם. ביל קוסבי.

· אם אינך נכשל מידי פעם, סימן שאינך עושה שום דבר חדשני.
וודי אלן.
 
· תשומת לב והקשבה, הם המתנות האפקטיביות ביותר שאת\ה יכול\ה להעניק לאדם אחר. לא קשה לתת אותן לאדם אחר, וזה כואב אם הן לא ניתנות.
גדעון קרן

פריצת דרך

מי לא רוצה לעשות פריצת דרך בעסקים, בעבודה, בחיים הפרטיים ובכלל?

"פריצת דרך" הנה שם הקוד המחבר בין קשיי היומיום לבין חלומות העתיד.

כדי לבצע פריצת דרך אמיתית, צריך ידע, הכנות מוקדמות, זמן מתאים ובעיקר את האנשים הנכונים.

להלן כמה הצעות ורעיונות משמעותיים ויישומיים בנושא "פריצת דרך", שמנהלים במשק העסקי בישראל – מציעים לך לקראת חג החרות – שהוא החג בו נעשתה פריצת דרך הסטורית, שכולנו מצווים ללמוד ממנה!

קח\י לך רעיון אחד והשתמש\י בו.

פריצת דרך, היא ביטוי למיצוי של משאבים אישיים וסביבתיים סמויים שכ"א יכול לגייס – בדרך להישגים ותוצאות בלתי רגילות. זהו ביטוי לנצחון הרוח על החומר.
יורם גורדון – מנכ"ל מכללת coach me.
 
מתכון לפריצת דרך: 1 ק"ג מנהיגות, 1 ק"ג צוות מגובש ומיומן, 1000 ק"ג יצירתיות. נותר רק לערבב.
דורון עמיר – מנכ"ל חברת אקון-טק.
 
פריצת הדרך תתרחש – אם יהיה לך חלום וחשיבה שונה מהמקובל – תוך ניפוץ מיתוסים.
חיים פלר – סמנכ"ל מכירות חברת דיפוכם.
 
ארגון שבו השרת (server) הוא המנהל והמנהל הוא השרת (של האנשים), הוא ארגון המשלב טכנולוגיה ואנשים טובים, והנה התשתית לפריצת דרך.
גדעון דוד – מנכ"ל חברת ליגד מידע טכני.
 
רק צוות מכוון למטרה ברורה, עם אחריות אישית – יפרוץ את הדרך להצלחות.
נתי כץ – סמנכ"ל שיווק חברת סימונס.
 
אנשים טובים שלוקחים אחריות, בתוך מערכת לומדת – שיודעת להשתנות בהתאם לנסיבות, יוצרים הנעה ואז הגלגל מתגלגל.
דני גבירץ – מנכ"ל ברדר ישראל.
 
מיקוד במטרה ברורה, התמדה בדרך אליה ויצירת אנרגיות לפורצ\י הדרך, והרי פריצת הדרך בהישג ידך.
גדעון קרן – יועץ למשאבי אנוש ולמערכי מכירות ומאמן.

אנשים – זה תוצאות!

ראש השנה מתקרב ואתו רוחות סתיו ואוירה של שינוי כלשהו באויר.

הייתי מעוניין לשתף אותך בכמה תובנות שהפקתי בשנה האחרונה וביתר שאת. חלקן – "על גופי" ו"דרך הרגליים" – כמו שאומרים, וחלקן – התחזקות של מחשבות ותפיסת עולם מהעבר. וכולן בנושא: אנשים – זה תוצאות!

· השקעה וטיפוח באנשים שלך – תביא לך תוצאות!

· את התוצאות העסקיות שלך – יביאו האנשים שלך!

· התייחס לעובדים שלך – קודם כל כ"אנשים" והם יביאו לך את התוצאות!

· לא ניתן להגיע לשיפור בעסקים, מכירות ורווח – ללא אנשים מרוצים!

· תוציא את ה"תקיעות" מהאדם הבודד\ העובד הבודד – ותראה אלו תוצאות תרויח ממנו כעובד ולארגון בכלל!

· תוצאות – זה אנשים! רוצה תוצאות טובות – תדאג לאנשים טובים!

· אנשים – זה תוצאות! אנשים טובים מביאים תוצאות טובות!

· אם אומרים ש"ארגון טוב בנוי ממוצר טוב, ניהול טוב ומאנשים טובים" – זכור כי אנשים טובים עושים את הניהול ל"טוב" ואת המוצר ל"טוב"!

· מנהל\ת – חפש בקביעות את העובדים ה"תקועים" וחסרי שביעות הרצון והסיפוק. תוציא את ה"תקיעות" מהעובד הבודד – ותרויח את תודתו העמוקה, ושיפור דרמטי בפעילותו, שיפור שיקרין על סביבתו.

ולכן, מכיוון שאני מאמין בכל לבי, שאנשים – זה תוצאות, אשמח אם תיזכר בכך בכל פעם שתקבל ממני חומר, מכתב, מייל או כל תקשורת אחרת.

נסה זאת אצלך בארגון (ובסביבתך המשפחתית והחברתית) ותראה לאלו הישגים תגיע. ואם כך יהיה – אשמח בשמחתך!

איך משלבים בין הרגש לשכל?

פסח ואביב מגיעים (תמיד ביחד…) וזה כרגיל הזמן לנקות את האבק ולהתמקד בעיקר, בנקי, במחכים!

לאחרונה למדתי ממשפט מלמד אחד – לקח חיים אמיתי ולהרבה מתחומי החיים!

הנוירולוג דונלד קלן מסביר ש"ההבדל היסודי בין רגש ושכל, הוא – שרגש מוביל לפעולה ואילו שכל מוביל למסקנות".

ואני לוקח את הרעיון הנפלא הזה למחוזות נוספים:

·בני אדם יוצאים לפעולה כאשר מצליחים לגעת ברגשות שלהם.

·אנשים קונים במקומות שגורמים להם להרגיש טוב.

·מנהל/ת מצליח/ה בזכות היכולת "לגעת" באנשים ולגרום להם להרגיש משהו.

·היכולת להגיע ולפעול על הרגש של הלקוח, היא הכלי העיקרי של איש המכירות.

·היכולת להבחין בין פעולות הנעשות כתוצאה מהחלטה שכלתנית לעומת החלטה רגשית – מהווה כלי מרכזי בתהליך בחירת עובדים.

איזה לקח את/הלוקח/ת ממשפט טכני לכאורה כזה?

מה את/המיישמ/ת בפעילות העסקית שלך?

מה את/הרוצה ליישם בסביבתך?

אני מקווה שגרמתי לך לחשוב על נושא חשוב שכזה. ואם יישמת רעיון קטן – אני אשמח שמחה גדולה – בשמחתך.

יצירת יציבות בתקופה של אי יציבות

אנחנו בארץ ובעולם כבר שנים בתקופת אי-יציבות בהיבטים הכלכליים והעסקיים.

המשברים רבים ואנו מקווים שיפסחו עלינו ולא תמיד אנו יודעים מה לעשות?

בתקופת אי-יציבות, יש שנוטים לראות בכל משב רוח כ"שינוי בכללי המשחק" ונדרשים לכן פעמים רבות (מידי?) –  להתאים את המדיניות למצב החדש.

מאידך, יש שגורסים שאת ההכנות למצבים המשתנים – עשינו בעבר והתכוננו לכך בתוכנית העבודה ולכן אין לשנות את הפעילות הקיימת.

אספתי עבורך, כמה תפיסות עולם ורעיונות של מנהלים/ות מצליחים/ות במשק הישראלי,    בנושא: איך ליצור יציבות – בתקופה של אי-יציבות!?

 

הינך מוזמנ/ת להיעזר בתקופה כזו – ברעיונות אלה!

 

בהצלחה!

 

גדעון קרן והצוות

 

"בתקופת אי-יציבות, יש להיצמד לנכסים העיקריים של החברה: ללקוחות ולאנשים של החברה".

אבי אנגל – מנכ"ל חברת פילת מדיה.

 

"דוגמא אישית, נחישות רבה יותר בהשגת המטרות ושמירה על ערכי יסוד של המנהל ושל החברה – הם המפתח להתמודדות בתקופה של אי-יציבות"

שמואל דונרשטיין – מנכ"ל חברת רב בריח.

 

"כשחסרה ודאות ובהירות, אל תניח/י הנחות יסוד מול לקוחותיך ותמשיכ/י לפעול ולבדוק את התהליכים (ואת עצמך) בטווחים קצרים יותר".

שי ברנע – סמנכ"ל שיווק ומכירות חברה רוטל תקשורת.

 

"הדאגה ליציבות האנשים בארגון, הינה הצעד הראשון והחשוב לשם צליחתה של תקופה סוערת".

משה רנץ – מנכ"ל חברת קצנשטיין-אדלר.

 

 

"בזמנים קשים – יותר מתמיד – יש להתנהל בשקיפות מול עובדי החברה ולראות בהם שותפיםמלאים לכל מהלך בדרך להצלחת החברה".

אורנה נחושתן – COO אורעד מערכות הייטק.

 

"בתקופת אי – יציבות, כדאי להתמקד בשווקים הקיימים, תוך בקרה יתירה על רמת הוצאות".

זאב שרייבר – מנכ"ל חברת רידנטנובה.

 

בעת קושי, תיזהר/י מלמצוא את עצמך בורח מערכים של נחישות והתמדה, לעבר התגובה האוטומטית של "התאמה למצב החדש".

גדעון קרן – מנהל חברת אנשים – זה תוצאות!

 

"כמנהל, תן תחושת שייכות!  הטובים תמיד יעדיפו להישאר בבית".

מאיר פרידמן – מנכ"ל חברת TNN תקשורת.